Hier sla jij je vleugels uit!

Image Alt Text

Maak

kennis met

onze school

Aanmelden, hoe werkt dat?

Aanmelden voor onze school kan het hele schooljaar rond
Het is gebruikelijk om je kind aan te melden bij een basisschool als het tussen de 3 en 3 ½ jaar oud is. Dat is een richtlijn. Neem gerust contact met ons op als jullie kindje jonger of ouder is!

Stap 1: De rondleiding
Het kiezen van een basisschool is een echte mijlpaal en een beslissing die jullie vast zorgvuldig willen nemen. Wij nodigen jullie van harte uit om onze school te komen bekijken. Dit kan tijdens een persoonlijke rondleiding. Wij laten jullie dan graag onze school zien, vertellen over ons onderwijs en overhandigen een tasje met meer informatie over onze school en een aanmeldingsformulier.  Je plant een rondleiding door te bellen met directeur Sandra Doppenberg. Het telefoonnummer is 0341-551478. Mailen mag natuurlijk ook: arendshorst@stichtingproo.nl

Stap 2: Invullen van het aanmeldingsformulier
De volgende stap is het invullen van het volledig ingevulde aanmeldingsformulier. Dit mag op papier of digitaal. Je vindt het digitale formulier hier

Stap 3: Intake en inschrijving
Na ontvangst van het aanmeldingsformulier nodigen wij jullie nogmaals uit als jullie kind ca. 3 jaar en 9 maanden is voor een intakegesprek. Bij de uitnodiging voor dit gesprek zit een intakeformulier wat jullie voor het gesprek thuis invullen. Het intakeformulier is sinds augustus 2014 een verplichte tussenstap in het kader van passend onderwijs. Dit intakeformulier is een vragenlijst met betrekking tot de ontwikkeling van uw kind. Wij zijn namelijk verplicht om te onderzoeken of wij leerlingen een plek kunnen geven in verband met onze zorgplicht. Meer informatie hierover lees je hierNa ontvangst van het ingevulde intakeformulier en het intakegesprek laten wij jullie binnen 6 weken (uiterlijk 10) weten of jullie zoon of dochter toegelaten wordt. Na het besluit tot toelating ontvangen jullie van ons het uitgebreide inschrijfformulier.
Als je kind extra ondersteuning nodig heeft, dan vragen wij jullie eerst nog om meer informatie. Mocht uit de intake blijken dat jullie kind meer zorg nodig heeft, dan wij kunnen bieden dan volgt een traject om in overleg met jullie als ouders/verzorgers de leerling te plaatsen op een andere voor jullie zoon of dochter geschikte school.

Stap 4: Plannen van het wennen en starten op school
Na het besluit tot definitieve inschrijving van jullie kind overlegt de kleuterleerkracht met jullie wanneer jullie zoon of dochter mag komen wennen op school. Je kind mag komen wennen als het bijna vier jaar oud is. Hoe vaak en wanneer kun je samen met de kleuterleerkracht bepalen. In onze kleutergids die u van de leerkracht ontvangt vind je alle informatie die fijn is om te weten als je kind net bij ons op school begint.

Aanmelden leerlingen met een specifieke onderwijsbehoefte

Voor leerlingen met een specifieke onderwijsbehoefte bestaat een speciale procedure, neem hiervoor contact met ons op.

Aanmelding leerlingen hogere groepen en/of van andere basisschool

Bij verhuizing uit andere plaatsen of bij leerlingen afkomstig van andere basisscholen wordt er gekeken of er plaats is in de gevraagde groep. Definitieve plaatsing is mogelijk na het inwinnen van inlichtingen bij de school van afkomst en na de ontvangst van het onderwijskundig rapport.

Download hier de Regeling Toelating voor meer informatie over ons aanmeld- en toelatingsbeleid

Wil je een rondleiding plannen? Klik dan hier.